Jak mohu požádat o nájem hrobového místa?
1. Kde požádat
Žádost o nájem hrobového místa se podává na Obecním úřadě Těrlicko, který spravuje veřejná pohřebiště v obci.
Kontakt:
Obecní úřad Těrlicko
Horní Těrlicko 474, 735 42 Těrlicko
Telefon: 558 696 111
E-mail: ou@terlicko.cz
Úřední hodiny: pondělí a středa 8:00–17:00
2. Co potřebuji k žádosti
Platný občanský průkaz
Vyplněnou žádost o nájem hrobového místa – formulář bývá dostupný na webových stránkách obce nebo přímo na úřadě
Informace o místě pohřebiště (např. konkrétní řada, číslo hrobu – pokud je známo, nebo určí správce pohřebiště)
Doklady o právu k užívání hrobu (pokud jde o obnovení nájmu)
3. Uzavření nájemní smlouvy
Po schválení žádosti je s žadatelem uzavřena nájemní smlouva o užívání hrobového místa, která obsahuje:
vymezení hrobového místa (řada, číslo),
výši nájemného a poplatku za služby (např. údržba),
dobu trvání nájmu (obvykle 10 let, dle vyhlášky),
povinnosti nájemce (péče o hrob, zákaz stavebních úprav bez souhlasu atd.)
4. Cena a platba
Ceny za nájem hrobových míst a služby s tím spojené (např. údržba, odvoz odpadu) jsou stanoveny ceníkem obce.
Konkrétní výše poplatků je k dispozici na obecním úřadě nebo ve veřejné vyhlášce.
5. Obnovení nájmu a ukončení
Před ukončením nájemní smlouvy je nájemce obvykle vyzván k jejímu obnovení.
Pokud není nájem obnoven, hrobové místo může být uvolněno.
V případě ukončení nájmu je nutné odstranit náhrobek a vyklidit místo, pokud se obě strany nedohodnou jinak.
Poznámka: Správu pohřebišť provádí obec podle zákona č. 256/2001 Sb., o pohřebnictví.